سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مسافر کوچولو
درباره وبلاگ


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 95100



چهارشنبه 90 مرداد 5 :: 8:56 عصر ::  نویسنده : مرتضی ابدالی

 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز به کار پنجمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین کشور در بروجن در دو بخش گروه‌نوازی و تک نوازی در شهرستان بروجن خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، حسین گنجی گفت: این جشنواره با حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهکلویه و بویراحمد و هرمزگان برگزار می‌شود که هر سال نسبت به سال گذشته از سطح کیفی بالاتری برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش گروه‌نوازی و تک‌نوازی در رشته‌های سازهای کوبه‌ای، سازهای کششی، سازهای مضرابی و شاهنامه‌خوانی و مقام‌خوانی برگزار شده که در نهایت در روز اختتامیه افراد و گروه‌های برتر انتخاب و تقدیر می‌شوند.
دبیر پنجمین جشنواره منطقه‌ای مناطق زاگرس‎نشین کشور تصریح کرد: در این جشنواره ارسلان کامکار، علی حافظی، حسین پرنیا از هنرمندان به نام موسیقی ایران به همراه حمید توفیقی بروجنی داوری آثار رسیده به جشنواره را برعهده خواهند‌داشت.
گنجی سطح کمی و کیفی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از سوی هنرمندان مناطق زاگرس‌نشین ایران 175 اثر در بخش تک‌نوازی و 75 اثر در بخش گروه‌نوازی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد  16 اثر در بخش تک نوازی و 34 اثر در بخش گروه‌نوازی انتخاب شدند.
وی افزود: آثار ارسال شده هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره از سوی کاوه معتمدیان دهکردی، فرشاد پورحسینی، سعید اطهری بروجنی، علی ناصری و حسین پرنیا داوری شد.



موضوع مطلب :