سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مسافر کوچولو
درباره وبلاگ


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 9
  • کل بازدیدها: 94909



یکشنبه 93 آذر 9 :: 7:53 عصر ::  نویسنده : مرتضی ابدالی

یک نفر بایـــد بخواند ایل را
کاشکی باران براند نیل را

رد پــای ایل را گـــم کرده ایم
آسمان را بد تجسم کرده ایم

ایل ما کوچید پشـت رنگــــــــها
دور گشت از چشم ما فرسنگها

ایل من در هم همستان گم شده
در غــــروبی از غمستان گم شده

موج در موج دویت من کجاست
کاسه گــرم تلیت من کجاست

من کتاب ایل را گم کــرده ام
آفتاب ایل را گم کــــــــرده ام

ایل من از بی قراری کوچ کرد
در غروب بی بهاری کوچ کــرد

فصل فصل غربت ایل من است
نسل نسل غربت ایل من است

خط خط چوقای من بی رنگ شد
پیلک مینــای تــو از سنـــــگ شد

گرمی دستان مان را آب بـــــــــرد
ایل کوچیده است و مارا خواب بـرد

ریشــه ما لابلای سنگهـــــــــــــا
ما اسیــر خدعه و نیرنگهـــــــــــا

هفت حرف ایل من ایل من است
واژه های ناب انجیــــل من است

قیل و قال ایل مــن آواز مــــن
آسمــــاری زردکوه تاراز مــــن

ساکنان قلعه دردیـــم مــا
از تبار صخره زردیــــم مـــا

وارثان درد و باران و نمـــــــد
از تبار ایل ســــــردار اسـعد

هفت شهر عشق در ایل من است
تیشه فــــــرهاد ماپیـــل من اسـت

در به در دنبال ایلم مـــی روم
وارگــه تا وارگــه هی میــدوم

ایل من یک روز برخیزد ز خـواب
قرن ما ابر است و ایلم آفتاب




موضوع مطلب :